REVscene - Vancouver Automotive Forum


Welcome to the REVscene Automotive Forum forums.

Registration is Free!You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! The banners on the left side and below do not show for registered users!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.


Go Back   REVscene Automotive Forum > Vancouver LifeStyles (VLS) > Sports, Sports Entertainment and Fitness

Sports, Sports Entertainment and Fitness THIS SPACE OPEN FOR ADVERTISEMENT. YOU SHOULD BE ADVERTISING HERE!
Athletics, Hockey, Soccer, basketball, organize games/events, aerobics, nutritional supplements. Also the home for sports and sports entertainment threads.

Reply
 
Thread Tools
Old 08-07-2009, 07:40 PM   #26
RS Operative (G)
 
hal0g0dv2's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: GYM
Posts: 12,810
Thanked 4,498 Times in 1,516 Posts
beef protein, http://www.musclemedsrx.com/carnivor.html
Advertisement
__________________
╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗
║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣
╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝

It's not the steroids that makes the champion but it's hard training .. dedication, the diet and sacrifice and genetics that person has.. what makes the champion.
hal0g0dv2 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 09:37 PM   #27
How I Mod your mother
 
!Yaminashi's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Location: Crayon Box
Posts: 13,671
Thanked 968 Times in 474 Posts
Quote:
Originally Posted by MXQBLGH View Post
I'm pretty sure no knowledgeable trainer/bb will advise you to specifically gain fat first...

that goes against the purpose of bodybuilding!
If he's taking gainer and working out he wont be gaining JUST fat..
There still is protein in there aside from all the sugar
__________________
Quote:
[19-07, 16:52] bloodmack: EB did u change my avatar and title?
Quote:
[19-07, 16:54] El Bastardo: bm i have no idea what you're talking about because i don't speak gorilla
Crayon
!Yaminashi is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 10:15 PM   #28
MOD
 
Gh0stRider's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: VANCOUVER
Posts: 26,509
Thanked 7,101 Times in 1,843 Posts
went through my 6lb tub of weight gainer in a week...wtf
__________________
M0D3RAT0R

Gh0stRider's Buy & Sell Feedback


Quote:
Originally Posted by CharlieH View Post
whole time i thought gh0strider was white lol

Gh0stRider is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 11:09 PM   #29
RS Operative (G)
 
hal0g0dv2's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: GYM
Posts: 12,810
Thanked 4,498 Times in 1,516 Posts
Quote:
Originally Posted by TRD604 View Post
went through my 6lb tub of weight gainer in a week...wtf
w0w how many u have a day
__________________
╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗
║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣
╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝

It's not the steroids that makes the champion but it's hard training .. dedication, the diet and sacrifice and genetics that person has.. what makes the champion.
hal0g0dv2 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 11:23 PM   #30
I subscribe to Revscene
 
BlackV62K2's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Vancouver
Posts: 1,977
Thanked 256 Times in 89 Posts
My guess if you go with the recommended amount on the tub, yeah you can go through one (5-6lbs tub) in a week. Most gainers tell u to take 2-3 servings a day.
BlackV62K2 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 11:24 PM   #31
MOD
 
Gh0stRider's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: VANCOUVER
Posts: 26,509
Thanked 7,101 Times in 1,843 Posts
3 servings per day
__________________
M0D3RAT0R

Gh0stRider's Buy & Sell Feedback


Quote:
Originally Posted by CharlieH View Post
whole time i thought gh0strider was white lol

Gh0stRider is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2009, 11:38 PM   #32
RS Operative (G)
 
hal0g0dv2's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: GYM
Posts: 12,810
Thanked 4,498 Times in 1,516 Posts
Quote:
Originally Posted by TRD604 View Post
3 servings per day
is there 4 scoops per serving ?
__________________
╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗
║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣
╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝

It's not the steroids that makes the champion but it's hard training .. dedication, the diet and sacrifice and genetics that person has.. what makes the champion.
hal0g0dv2 is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2009, 03:12 AM   #33
My homepage has been set to RS
 
MelonBoy's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vancouver
Posts: 2,101
Thanked 169 Times in 91 Posts
daaam lol.. the Quick Mass recommends me to do 4 scoops per serving... 2 servings a day lol.. imma be finsih this bucket pretty quick lol..
MelonBoy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2009, 01:19 PM   #34
RS Operative (G)
 
hal0g0dv2's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: GYM
Posts: 12,810
Thanked 4,498 Times in 1,516 Posts
Quote:
Originally Posted by MelonBoy View Post
daaam lol.. the Quick Mass recommends me to do 4 scoops per serving... 2 servings a day lol.. imma be finsih this bucket pretty quick lol..
i guess that is the whole point. never tried the weight gainers b4 tho
__________________
╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗
║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣
╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝

It's not the steroids that makes the champion but it's hard training .. dedication, the diet and sacrifice and genetics that person has.. what makes the champion.
hal0g0dv2 is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2009, 08:48 PM   #35
My homepage has been set to RS
 
MelonBoy's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vancouver
Posts: 2,101
Thanked 169 Times in 91 Posts
This stuff is giving me gas / more shits?... is that uhh normal lol?..
MelonBoy is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2009, 09:06 PM   #36
I STILL don't get it
 
XxFcukxX's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Burnaby
Posts: 469
Thanked 245 Times in 52 Posts
optimum whey protein double chocolate tastes good and is easy to mix, also doesn't hurt your stomach
XxFcukxX is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 01:31 PM   #37
MOD
 
Gh0stRider's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: VANCOUVER
Posts: 26,509
Thanked 7,101 Times in 1,843 Posts
Quote:
Originally Posted by MelonBoy View Post
This stuff is giving me gas / more shits?... is that uhh normal lol?..
yup...thats normal.


Quote:
Originally Posted by halogodv2 View Post
is there 4 scoops per serving ?
ya, 4 scoops/serving

im using a different one now. recommends 3 scoops.
__________________
M0D3RAT0R

Gh0stRider's Buy & Sell Feedback


Quote:
Originally Posted by CharlieH View Post
whole time i thought gh0strider was white lol

Gh0stRider is offline   Reply With Quote
Old 08-30-2009, 05:19 PM   #38
I am Hook'd on RS
 
Join Date: Aug 2009
Location: richmond
Posts: 65
Thanked 0 Times in 0 Posts
hey melonboy, at the beginning of the summer i was really light too. like 120lbs. the whey protein is really good or atleast it gave me some good results. im weighing in at 132lbs at the start of hockey season. some advice if you're taking it everyday try to mix it up with juice or nice tasting shakes/drinks. because after awhile it got really blan and started to taste kinda bad for me.

good luck, canuckfan72
canuckfan72 is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 01:08 AM   #39
My homepage has been set to RS
 
MelonBoy's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vancouver
Posts: 2,101
Thanked 169 Times in 91 Posts
^
Thanks

Ya its working pretty well for me atm.. been a month almost, i skipped the daily recommendation of 4 x 2 scoops lol.. serisouly its to thick and to mcuh to drink..
I did 2 x 2 scoops a day, ate 4-5meals, worked out 4-5 days a week..
I started at 117lb's and now im a solid 124-125lb .. (i think.. i weighted myself multiple times within a week and on 2 different scales haha)

gained a good 8 lbs in a month?.. thats more then i expected actually.. lol.. next goal is 135-140 by end of year! >=O btw this stuff taste like pretty good haha like drinking chocolate milk
MelonBoy is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 11:48 AM   #40
I am Hook'd on RS
 
Join Date: Aug 2009
Location: richmond
Posts: 65
Thanked 0 Times in 0 Posts
Nice! btw which type or brand i guess did you end up buying?
canuckfan72 is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 02:43 PM   #41
nns
Rs has made me the man i am today!
 
nns's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Vancouver
Posts: 3,101
Thanked 1,747 Times in 533 Posts
If you're feeling bloated and gassy from the shakes, you could be lactose intolerant.
__________________
nns
nns is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 02:46 PM   #42
RS.net, where our google ads make absolutely no sense!
 
Join Date: Feb 2005
Location: BC
Posts: 992
Thanked 110 Times in 70 Posts
Quote:
Originally Posted by canuckfan72 View Post
Nice! btw which type or brand i guess did you end up buying?
sounds like he bought QuickMass by all max
DavidNguyen is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 02:49 PM   #43
RS.net, where our google ads make absolutely no sense!
 
Join Date: Feb 2005
Location: BC
Posts: 992
Thanked 110 Times in 70 Posts
Quote:
Originally Posted by MelonBoy View Post
^
Thanks

Ya its working pretty well for me atm.. been a month almost, i skipped the daily recommendation of 4 x 2 scoops lol.. serisouly its to thick and to mcuh to drink..
I did 2 x 2 scoops a day, ate 4-5meals, worked out 4-5 days a week..
I started at 117lb's and now im a solid 124-125lb .. (i think.. i weighted myself multiple times within a week and on 2 different scales haha)

gained a good 8 lbs in a month?.. thats more then i expected actually.. lol.. next goal is 135-140 by end of year! >=O btw this stuff taste like pretty good haha like drinking chocolate milk
instead of 2 sccops. try 3 scoops and 1.8 cups of water.

i think im done with quick mass. since i dont do abs. im startin to get a gut.
im trying ON protein. i get more protein a day and easier/less to drink
DavidNguyen is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 03:24 PM   #44
I subscribe to Revscene
 
BlackV62K2's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Vancouver
Posts: 1,977
Thanked 256 Times in 89 Posts
Quote:
Originally Posted by DavidNguyen View Post
instead of 2 sccops. try 3 scoops and 1.8 cups of water.

i think im done with quick mass. since i dont do abs. im startin to get a gut.
im trying ON protein. i get more protein a day and easier/less to drink
You mean since you dont do cardio, you're starting to get a gut. Doing ab workout alone will not get rid of your gut.
BlackV62K2 is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 06:47 PM   #45
My homepage has been set to RS
 
MelonBoy's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vancouver
Posts: 2,101
Thanked 169 Times in 91 Posts
Quote:
Originally Posted by DavidNguyen View Post
sounds like he bought QuickMass by all max
Ya thats the one

Quote:
Originally Posted by DavidNguyen View Post
instead of 2 sccops. try 3 scoops and 1.8 cups of water.

i think im done with quick mass. since i dont do abs. im startin to get a gut.
im trying ON protein. i get more protein a day and easier/less to drink
I use the magic bullet, one cup of milk for 2 scoops (kinda like thick chocolate milk).. usually have a meal with this at the side.. (ex. breakfast = eggs, bread, 1shake, glass of milk, cereal or fruit if im still hungry)

Quote:
Originally Posted by BlackV62K2 View Post
You mean since you dont do cardio, you're starting to get a gut. Doing ab workout alone will not get rid of your gut.
hmm.. i dont have a gut atm, hopefully i can keep it that way.. atm im doing about 25x4 (15-30sec rest in between) bicycle crunches a day...
Think thats enoguh to keep a gut off? or should i be doing other exercises?
(btw i dont do cardio during my work outs)
MelonBoy is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 09:25 PM   #46
RS.net, where our google ads make absolutely no sense!
 
Join Date: Feb 2005
Location: BC
Posts: 992
Thanked 110 Times in 70 Posts
wow, u mix quick mass with milk? thats really tuff to drink man. why not water? taste just as good and easier to drink.

like BlackV62K2 said. you MUST do CARDIO to get rid of GUT.
or something that will burn fat. crunches alone wont do much.
DavidNguyen is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2009, 10:40 PM   #47
My homepage has been set to RS
 
MelonBoy's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vancouver
Posts: 2,101
Thanked 169 Times in 91 Posts
^
I want the extra nutrition haha.. i go through like a jug of milk every week or so now lol.. good for the boooness and its not that bad =p .. 1scoop is drinking chocolate milk, 2 scoops is like a melted chocolate milk shake haha... (i dont even bother with anymore scoops cause 2 scoops is already half my cup so anymore .. lol)

dam.. cardio eh.. ill probably hold that off till i hit at least 135 or so..
MelonBoy is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 04:57 AM   #48
RS.net, where our google ads make absolutely no sense!
 
Join Date: Feb 2005
Location: BC
Posts: 992
Thanked 110 Times in 70 Posts
let me give u some advice.
i have been working out for 5 months ish. taking quickmass. havent done any cardio and now i after i eat. my gut is huge. in the morning it looks great though.

you should start cardio now, even if its 10 mins.
DavidNguyen is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 10:12 AM   #49
I subscribe to Revscene
 
BlackV62K2's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Vancouver
Posts: 1,977
Thanked 256 Times in 89 Posts
Even if you're bulking....you should do at least one day of light intensity cardio per week.
BlackV62K2 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2009, 08:48 PM   #50
Rs has made me the man i am today!
 
gabi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: richmond
Posts: 3,219
Thanked 4 Times in 4 Posts
Quote:
Originally Posted by BlackV62K2 View Post
Even if you're bulking....you should do at least one day of light intensity cardio per week.

+1
use cardio to keep your body fat % in check
cardio and bulking are not at odds with eachother
__________________
my feedback thread (24-0-0)
gabi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -8. The time now is 09:10 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Revscene.net cannot be held accountable for the actions of its members nor does the opinions of the members represent that of Revscene.net