REVscene - Vancouver Automotive Forum


Welcome to the REVscene Automotive Forum forums.

Registration is Free!You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! The banners on the left side and below do not show for registered users!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.


Go Back   REVscene Automotive Forum > Vancouver LifeStyles (VLS) > Food & Fine Dining

Food & Fine Dining Hungry? Come on down to Wings - Fun, Food and Drinks.
Top Restaurants in town? Got a good recipe to share? Share culinary info or post up photos of your delicious dish. #revsceneVLS

Reply
 
Thread Tools
Old 08-07-2009, 06:30 PM   #26
RS Operative (G)
 
hal0g0dv2's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: GYM
Posts: 12,638
Thanked 4,566 Times in 1,529 Posts
Quote:
Originally Posted by hotong View Post
i prefer the stems, but the leaves are good as well
Advertisement
__________________
╔╦╦╦═╦╗╔═╦═╦══╦═╗
║║║║╩╣╚╣═╣║║║║║╩╣
╚══╩═╩═╩═╩═╩╩╩╩═╝
hal0g0dv2 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2009, 09:43 AM   #27
Everyone wants a piece of R S...
 
Join Date: Oct 2006
Location: vancouver
Posts: 361
Thanked 203 Times in 20 Posts
Quote:
Originally Posted by Razor Ramon HG View Post
Is this the same as the "Tung Ho" green vegetable or whatever? The green vegetable I like the most is hands down "Oung Choy" with shrimp paste.
+1 Oung Choy with shrimp paste and sliced beef r the best.
ah gon is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2009, 09:40 AM   #28
RS.net, helping ugly ppl have sex since 2001
 
Gumby's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Vancouver
Posts: 9,391
Thanked 2,441 Times in 911 Posts
I love it cooked with shrimp paste. I also prefer the stems.

Quote:
Originally Posted by sonick View Post
I kinda like that squeaky/crunchy texture of the stems.
Yah that's a good way to describe them!

I believe the toong choi in HK grows like crazy so they get huge bunches, but in Vancouver they're small in comparison.
__________________
Do Not Put Aftershave on Your Balls. -604CEFIRO
Looks like I'm gonna have some hot sex again tonight...OOPS i got the 6 pack. that wont last me the night, I better go back and get the 24 pack! -Turbo E
kinda off topic but obama is a dilf - miss_crayon
Honest to fucking Christ the easiest way to get a married woman in the mood is clean the house and do the laundry.....I've been with the same girl almost 17 years, ask me how I know. - quasi
Gumby is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2009, 11:52 AM   #29
Banned (BBM)
 
Join Date: Jul 2004
Location: Vancouver
Posts: 16,142
Thanked 627 Times in 368 Posts
whats that in chinese?


damn all these engrish chinese, and all these chinese engrish shit is confusing me like hell lol
Mugen EvOlutioN is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 08:21 AM   #30
RS.net, helping ugly ppl have sex since 2001
 
Gumby's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Vancouver
Posts: 9,391
Thanked 2,441 Times in 911 Posts
Quote:
Originally Posted by Mugen EvOlutioN View Post
whats that in chinese?


damn all these engrish chinese, and all these chinese engrish shit is confusing me like hell lol
The identifying feature of this veggie is that the stems seriously look like straws. Toong choi: Toong as in "toong sum fun" (i.e. macaroni)
__________________
Do Not Put Aftershave on Your Balls. -604CEFIRO
Looks like I'm gonna have some hot sex again tonight...OOPS i got the 6 pack. that wont last me the night, I better go back and get the 24 pack! -Turbo E
kinda off topic but obama is a dilf - miss_crayon
Honest to fucking Christ the easiest way to get a married woman in the mood is clean the house and do the laundry.....I've been with the same girl almost 17 years, ask me how I know. - quasi
Gumby is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 09:33 AM   #31
Rs has made me the woman i am today!
 
Qmx323's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Location: Richmond
Posts: 4,439
Thanked 2,162 Times in 699 Posts
ooooohhh god i love this stufffff, just sauteed with diced garlic and a lil bit of soy sauce. YUMMY YUMMY IN MY TUMMY
Qmx323 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 02:40 PM   #32
Banned (BBM)
 
Join Date: Jul 2004
Location: Vancouver
Posts: 16,142
Thanked 627 Times in 368 Posts
Quote:
Originally Posted by Qmx323 View Post
ooooohhh god i love this stufffff, just sauteed with diced garlic and a lil bit of soy sauce. YUMMY YUMMY IN MY TUMMY
but you do that to most of the vegies with that method turns out, it will all turn out fairly similar (in a good way)
Mugen EvOlutioN is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 05:50 PM   #33
RS controls my life!
 
Amped's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Funky Town
Posts: 711
Thanked 1,037 Times in 94 Posts
I THIS STUFF WITH PRESERVED TOFU AND CHIIILLLLLLIIIIII
Amped is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 06:21 PM   #34
manage the cap you say????
 
Not really racist!'s Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 11,173
Thanked 3,610 Times in 1,179 Posts
Dad just made this yesterday, with shrimp sauce and preserved tofu (not quite sure, but in chinese is, fu yu)
__________________

\\ ______
  \(ಠ益ಠ)
   >  ヽ
   /   へ\
   /  / \\
   レ ノ   ヽ_つ ayyy lmao
  / /
  / /|
 ( (ヽ
 | |、\
 | 丿 \ ⌒)
 | |  ) /
`ノ )  Lノ
Not really racist! is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2009, 09:11 PM   #35
My homepage has been set to RS
 
jeff19's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: Richmond
Posts: 2,055
Thanked 194 Times in 62 Posts
Quote:
Originally Posted by Amped View Post
I THIS STUFF WITH PRESERVED TOFU AND CHIIILLLLLLIIIIII
+1

shrimp sauce smells like shit, even though it tastes okay..
__________________
PM is the key
jeff19 is offline   Reply With Quote
Old 08-22-2009, 05:30 PM   #36
No Titles Given
 
synchrocone's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Vancouver
Posts: 1,570
Thanked 8 Times in 6 Posts
Living away from Vancouver, its a lot harder to find comfort foods. I really miss that stuff.
synchrocone is offline   Reply With Quote
Old 08-22-2009, 05:49 PM   #37
Unofficial Tin Foil Hat Specialist.
 
skyxx's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Vancouver
Posts: 8,150
Thanked 1,529 Times in 604 Posts
Quote:
Originally Posted by jeff19 View Post
+1

shrimp sauce smells like shit, even though it tastes okay..
What are you talking about, It smells damn good!!!
__________________
Looking for a Valentine's date. Click for further details

Hi, I'm the milkman. Do you want it in the front or in the back?
I give awesome relationship advice. Trust me.
skyxx is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -8. The time now is 11:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Revscene.net cannot be held accountable for the actions of its members nor does the opinions of the members represent that of Revscene.net