REVscene - Vancouver Automotive Forum


Welcome to the REVscene Automotive Forum forums.

Registration is Free!You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! The banners on the left side and below do not show for registered users!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.


Go Back   REVscene Automotive Forum > Vancouver LifeStyles (VLS) > Food & Fine Dining

Food & Fine Dining Hungry? Come on down to Wings - Fun, Food and Drinks.
Top Restaurants in town? Got a good recipe to share? Share culinary info or post up photos of your delicious dish. #revsceneVLS

Reply
 
Thread Tools
Old 03-06-2009, 08:32 PM   #26
2010 RS Top Food Critic Winner
 
K-Dub's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Vancouver
Posts: 5,410
Thanked 694 Times in 233 Posts
Quote:
Originally Posted by Durrann1984 View Post
haha yeah i think of ramsay too when someone says wellington
lol
catchy word

did u follow ramsays recipe?
I'm trying to find the site where they posted the recipe that he uses in the youtube video, but I can't find it anymore.

But yea, I did follow his recipe. Loads of mushroom and mustard.

Quasi: I don't know. Substituting mushrooms is kind of hard...
Advertisement
K-Dub is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2009, 09:42 PM   #27
My AFC gave me an ABS CEL code of LOL while at WOT!
 
Durrann1984's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Vancouver
Posts: 1,789
Thanked 33 Times in 17 Posts
what kind of mushrooms did u use or did u find the same ones gordon ramsay used?
Durrann1984 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2009, 10:53 AM   #28
Need to Seek Professional Help
 
Join Date: Jun 2006
Location: 604
Posts: 1,049
Thanked 160 Times in 80 Posts
Quote:
Originally Posted by Durrann1984 View Post
^ cool thanks a lot man

yeah i hate the thought of making it so much work to do
and hate to clean it up after haha

where and what cut of beef would u recommend?
I've never made Beef Wellington before -- want to for a special occasion in the future-- but I believe it's made with a whole beef tenderloin. Go to an independent butcher shop for this sort of thing. They'll provide you with more insight than Safeway or Save-On.
Blinky is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2009, 12:41 PM   #29
2010 RS Top Food Critic Winner
 
K-Dub's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Vancouver
Posts: 5,410
Thanked 694 Times in 233 Posts
Quote:
Originally Posted by Durrann1984 View Post
what kind of mushrooms did u use or did u find the same ones gordon ramsay used?
I just used some normal button mushrooms.
You could use any type of mushroom I bet. Just maybe not chinese mushrooms, they'll probably overpower with their flavour.
K-Dub is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2009, 06:49 AM   #30
HELP ME PLS!!!
 
nipples's Avatar
 
Join Date: Jan 2002
Location: Vancouver
Posts: 5,560
Thanked 22 Times in 13 Posts
Quote:
Originally Posted by Durrann1984 View Post
^ cool thanks a lot man

yeah i hate the thought of making it so much work to do
and hate to clean it up after haha

where and what cut of beef would u recommend?
i absolutely hate wellington, so i wouldnt recommend anything hahaha

but if you're going to make it, tenderloin for sure. there isnt much fat which would leak out and make your pastry soggy. yet at the same time will be tender enough despite not having high marble like in a fatty ribeye (imo the best cut).

as far as the mushroom sub....well i mean....mushrooms n steak are almost a tradition right. mushrooms, umami, protein, goes excellent. so something else that would have the same taste properties? seaweed? but flavour wise? disgusting ahhahaha
__________________
~goodnight fat sig.
nipples is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2009, 09:44 AM   #31
Moderator
 
CanadaGoose's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: here & there
Posts: 4,654
Thanked 298 Times in 131 Posts
I've been waiting for a thread like this! Subscribed
__________________
Moderator
Vancouver Automotive Chat | Vancouver Off-Topic
__________________

REVscene.net - Vancouver's #1 Automotive Forum and Classified's Site!

Interested in advertising with REVSCENE? Join our roster of Brian Jessel BMW, EBISU Robson, Blitz Gear, Soundworks, and dozens of the Lower Mainlands BUSIEST and most SUCCESSFUL small and medium businesses! Let us take you to the next level with our Incredibly affordable and effective packages Advertisement@revscene.net
CanadaGoose is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2009, 02:31 PM   #32
【=◈‿◈=】
 
Vansterdam's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Above&Beyond
Posts: 22,497
Thanked 8,881 Times in 2,011 Posts
someone find me that beef wellington recipe that ramsay uses im totally gonna try that butter chicken one out this week!
__________________
do_ob

Vansterdam is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2009, 04:37 AM   #33
HELP ME PLS!!!
 
nipples's Avatar
 
Join Date: Jan 2002
Location: Vancouver
Posts: 5,560
Thanked 22 Times in 13 Posts
how much more info would you need? there's the video up above.
__________________
~goodnight fat sig.
nipples is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2009, 05:28 PM   #34
HELP ME PLS!!!
 
nipples's Avatar
 
Join Date: Jan 2002
Location: Vancouver
Posts: 5,560
Thanked 22 Times in 13 Posts
Quote:
Originally Posted by Blinky View Post
I've never made Beef Wellington before -- want to for a special occasion in the future-- but I believe it's made with a whole beef tenderloin. Go to an independent butcher shop for this sort of thing. They'll provide you with more insight than Safeway or Save-On.
if you're going to be buying a whole tenderloin, i believe the cheapest place would be costco. I havent been in a while, but from what I remember, it was 40bucks? but like the actual WHOLE tenderloin. like a two-footer! someone should make an RS event of ppl from this thread to go buy it n share it n dig in haha

actually that's not a bad idea.
__________________
~goodnight fat sig.
nipples is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2009, 11:00 PM   #35
【=◈‿◈=】
 
Vansterdam's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Above&Beyond
Posts: 22,497
Thanked 8,881 Times in 2,011 Posts
im down
__________________
do_ob

Vansterdam is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2009, 11:41 PM   #36
Rs has made me the woman i am today!
 
Join Date: Mar 2004
Location: Vancouver
Posts: 4,310
Thanked 580 Times in 230 Posts
I buy tenderlion at costco more like 90 bux buddy.
Death2Theft is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2009, 07:30 AM   #37
Willing to sell a family member for a few minutes on RS
 
hotjoint's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Surrey
Posts: 12,668
Thanked 649 Times in 352 Posts
damn i wish I could cook, I burn everything . GF does all the cooking
hotjoint is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2009, 10:10 PM   #38
HELP ME PLS!!!
 
nipples's Avatar
 
Join Date: Jan 2002
Location: Vancouver
Posts: 5,560
Thanked 22 Times in 13 Posts
Quote:
Originally Posted by Death2Theft View Post
I buy tenderlion at costco more like 90 bux buddy.
still not a bad price.
but that's a crap load of meat for 2 ppl.
__________________
~goodnight fat sig.
nipples is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 12:11 AM   #39
My AFC gave me an ABS CEL code of LOL while at WOT!
 
Durrann1984's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Vancouver
Posts: 1,789
Thanked 33 Times in 17 Posts
Quote:
Originally Posted by Death2Theft View Post
I buy tenderlion at costco more like 90 bux buddy.
thaaats fukn expensive LOL
Durrann1984 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 01:04 PM   #40
rsx
Los Bastardo owned my ass at least once
 
rsx's Avatar
 
Join Date: Dec 2001
Location: Vancouver
Posts: 6,223
Thanked 3,381 Times in 805 Posts
Props for the onion soup, that's a lot of friggin effort!!

I buy campbell's onion soup =(
rsx is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 01:07 PM   #41
To me, there is the Internet and there is RS
 
Grandmaster TSE's Avatar
 
Join Date: May 2001
Location: 604
Posts: 16,871
Thanked 605 Times in 200 Posts
awesome thread

i cook a lot at home, but its traditional, simple chinese dishes
i do really want to get into making cuisine thats non-asian
and it doesn't help that i watch top chef like mad, always makes me wanna try new things

gotta try salmon, it looks really good
__________________
my seller rating : http://www.revscene.net/forums/showt...randmaster+TSE

member of the "Go To Jail For BoA Anytime Crew"
URA RENGE - Taijutsu Master of the Hidden Revscene Village


{o,o} ......ya rly!
/)__)
-"-"-
PSN: AznAlien
Grandmaster TSE is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 01:16 PM   #42
My AFC gave me an ABS CEL code of LOL while at WOT!
 
Durrann1984's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Vancouver
Posts: 1,789
Thanked 33 Times in 17 Posts
Quote:
Originally Posted by Grandmaster TSE View Post
awesome thread

i cook a lot at home, but its traditional, simple chinese dishes
i do really want to get into making cuisine thats non-asian
and it doesn't help that i watch top chef like mad, always makes me wanna try new things

gotta try salmon, it looks really good
oh dam chinese dishes??
assuming ur chinese..arent u sick and tired of chinese food haha
cuz i sure am...well not entirely but me and my parents go out to eat chinese food and i'm just tired of it ..

i cook a lot and i love making non asian..

or i watch Chef @ home, or gordon ramsay f word

or Giada b/c she shows off her cleavage haha
Durrann1984 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 01:34 PM   #43
To me, there is the Internet and there is RS
 
Grandmaster TSE's Avatar
 
Join Date: May 2001
Location: 604
Posts: 16,871
Thanked 605 Times in 200 Posts
Quote:
Originally Posted by Durrann1984 View Post
oh dam chinese dishes??
assuming ur chinese..arent u sick and tired of chinese food haha
cuz i sure am...well not entirely but me and my parents go out to eat chinese food and i'm just tired of it ..

i cook a lot and i love making non asian..

or i watch Chef @ home, or gordon ramsay f word

or Giada b/c she shows off her cleavage haha
actually no, i don't think i can ever get sick of chinese food, and yes i am chinese

i make a lot of traditional dishes, but i will try to add things to it to make it better and so on. plus theres so much variety in chinese cooking, just gotta mix it up

yea, watching all those cooking shows i want to start cooking non-asian food. it looks like fun and the food comes out looking great. its just nice to expand your cooking knowledge and know how to make a bit of everything
__________________
my seller rating : http://www.revscene.net/forums/showt...randmaster+TSE

member of the "Go To Jail For BoA Anytime Crew"
URA RENGE - Taijutsu Master of the Hidden Revscene Village


{o,o} ......ya rly!
/)__)
-"-"-
PSN: AznAlien
Grandmaster TSE is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 02:25 PM   #44
Rs has made me the woman i am today!
 
Join Date: Aug 2001
Location: Vancouver, BC,
Posts: 4,231
Thanked 28 Times in 27 Posts
Giada FTW... hahaha. hawtness !

well its good to cook chinese food from time to time.. imagine the next generation in line.. they won't know what chinese fodo really is.. haha

i am going to make ma po tofu tonight... anyone got a good recipe ?? i am just going to try to wing most of it !
__________________
i need powah !
hamsup is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 02:40 PM   #45
To me, there is the Internet and there is RS
 
Grandmaster TSE's Avatar
 
Join Date: May 2001
Location: 604
Posts: 16,871
Thanked 605 Times in 200 Posts
Quote:
Originally Posted by hamsup View Post
Giada FTW... hahaha. hawtness !

well its good to cook chinese food from time to time.. imagine the next generation in line.. they won't know what chinese fodo really is.. haha

i am going to make ma po tofu tonight... anyone got a good recipe ?? i am just going to try to wing most of it !
ma poh tofu is all about the sauce
i don't have a recipe for it, i still gotta learn that from my mom

but the sauce is the most important thing about it
__________________
my seller rating : http://www.revscene.net/forums/showt...randmaster+TSE

member of the "Go To Jail For BoA Anytime Crew"
URA RENGE - Taijutsu Master of the Hidden Revscene Village


{o,o} ......ya rly!
/)__)
-"-"-
PSN: AznAlien
Grandmaster TSE is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2009, 03:16 PM   #46
To me, there is the Internet and there is RS
 
Grandmaster TSE's Avatar
 
Join Date: May 2001
Location: 604
Posts: 16,871
Thanked 605 Times in 200 Posts
heres a blog i go to a lot about food
a lot of interesting dishes on there

http://www.culinarydisaster.com/wordpress/
__________________
my seller rating : http://www.revscene.net/forums/showt...randmaster+TSE

member of the "Go To Jail For BoA Anytime Crew"
URA RENGE - Taijutsu Master of the Hidden Revscene Village


{o,o} ......ya rly!
/)__)
-"-"-
PSN: AznAlien
Grandmaster TSE is offline   Reply With Quote
Old 03-13-2009, 08:51 AM   #47
Rs has made me the woman i am today!
 
Join Date: Aug 2001
Location: Vancouver, BC,
Posts: 4,231
Thanked 28 Times in 27 Posts
Awesome !! thanks..

i ended up just using the lee kum kee ma po tofu sauce.. and then adding hot sauce into it... mince pork, tofu, scallions ! =)
__________________
i need powah !
hamsup is offline   Reply With Quote
Old 03-13-2009, 11:09 AM   #48
To me, there is the Internet and there is RS
 
Grandmaster TSE's Avatar
 
Join Date: May 2001
Location: 604
Posts: 16,871
Thanked 605 Times in 200 Posts
Quote:
Originally Posted by hamsup View Post
Awesome !! thanks..

i ended up just using the lee kum kee ma po tofu sauce.. and then adding hot sauce into it... mince pork, tofu, scallions ! =)


started my curry yesterday, should be all good today to eat
__________________
my seller rating : http://www.revscene.net/forums/showt...randmaster+TSE

member of the "Go To Jail For BoA Anytime Crew"
URA RENGE - Taijutsu Master of the Hidden Revscene Village


{o,o} ......ya rly!
/)__)
-"-"-
PSN: AznAlien
Grandmaster TSE is offline   Reply With Quote
Old 03-15-2009, 03:08 AM   #49
I subscribe to the Fight Club ONLY
 
Slif's Avatar
 
Join Date: Jul 2001
Location: 6:0:4
Posts: 7,281
Thanked 8 Times in 6 Posts
I've always cooked for the meal, or maybe for lunch/dinner the next day, but I've never tried to cook a really big dish that could last me for awhile.

I tried playing around with it a little bit over the last month.

First thing I tried was to buy a whole roasted chicken from Costco, and use up every last thing. I cut out the breast meat for sandwiches which lasted about 3 meals, then I made a tomato based sauce with soffrito, then chopped up the chicken and threw the entire carcass into the pot and let it stew for 3 hours or so. Took the chicken out then watched the meat just fall off the bone and shredded it, and threw it back into the sauce. Washed off the bones and they're waiting in the freezer for whenever I decide to try my hand at stock.

That "pasta" sauce lasted me another 5 meals - as pasta, sloppy joe's... craziness.

Now I'm on a slight Mexican kick and I've got a pork shoulder marinating in the fridge with a orange juice/lime juice marinade + a hell ton of spices. Gonna braise it tomorrow, shred it, and make tacos.
Slif is offline   Reply With Quote
Old 03-16-2009, 12:22 AM   #50
Rs has made me the woman i am today!
 
Join Date: Mar 2004
Location: Vancouver
Posts: 4,310
Thanked 580 Times in 230 Posts
I'm so choked that safeway no longer offers the herbs and spices hot chicken, instead they only have the bbq flavour which blows balls
Death2Theft is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -8. The time now is 03:02 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Revscene.net cannot be held accountable for the actions of its members nor does the opinions of the members represent that of Revscene.net